مطلب اول
قرارگاه مردمی اقامه غدیر
با داشتن حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت در ارتباط بزرگداشت عیدالله الاکبر عید غدیر
و همت بر ترویج و تبلیغ آن به عنوان
واجبی ترک نشدنی
در تمام اعصار و اقلیم ها
که هیچ جایگزینی ندارد
و
با تمرکز به روی مناسک اطعام آن
به عنوان ابر رسانهای بسیار هوشمند و اثرگذار که توسط اهل بیت پایه گذاری شده، نسبت به
نشر سبک زندگی حول ولی و امام فعالیت دارد
به گونهای که در مرور سنوات منتهی سال ۴۰۲، موفق شده تا در ۱۸ ایستگاه
خود در ۱۰ استان ضمن ارائه
مشاوره و آموزشهای تخصصی لازم،
ایشان را
در برپایی سفرههای اطعام،
پشتیبانی مادی و معنوی نماید
مطلب دوم
تمام فعالیت فوق
بر اساس پشتوانه فکری متقن پژوهشگران دانشگاه و حوزه
در سه وجهی
عقل، دانش یا تجربه و وحی
استوار است
(که البته دانش و عقل مذکور تعلیم یافته در میدان وحی میباشد)
به همین جهت محصول این دستگاه فکری برای
تمامی اقلیمها و زمانها و فرهنگها
کارآمد و اثرگذار میباشد
مطلب سوم
در بزرگداشت امر غدیر
قبل از هرگونه فعل و حرکت در
عالم بیرون، نیاز به
توجه و تحولاتی در احوال شخصی فرد
وجود دارد که پس از پیمایش
آن سلوک، میتوان به
“خروجیهای برتری” دست یافت
در این قسمت به موارد مختلفی از جمله توجه (ذکر) ،مراقبه، تهذیب و… در جنس دیگری از سخن پرداخته ایم
مطلب چهارم
از اساسی ترین ارکان فعالیت این گروه همت بر “اجتماع قلوب” می باشد
چرا که نه تنها در لایه شخصی دارای کمترین میزان تقرب میباشد
بلکه مانند بسیاری از مناسک (نماز، حج، اعمال خیر و…) تاکید و تصریح متواتر اهل بیت ع به این سمت است
بنابراین
بررسی علل ان در دستور کار قرار گرفته و الزامات
و مهارتهای مواجه با چالشهای ان را با تمرکز به اصول ذکر شده در روش شناسی فوق، ذکر نموده به الگوهای خوبی، رسیدهایم که با دغدغه مندان در میان میگذاریم
مطلب پنجم
درباره امر تخصصی
تهیه محتوا یا نحوه تبلیغ و ترویج در دنیای امروز باید دقت ویژه ای مبذول نمود
اگر تمایل داشته باشید با جوان چالشگر ارتباط برقرار نمایید صورتی دارد،
ولی اگر مخاطب خود را جوان پای منبر بزرگ شده قرار دهید صورتی متفاوت پیدا میکند
چه بسا فروشندگان طلایی که کارشان کساد است!!
و چه بسا ذغال فروشانی که انبوه سکه شان درخشنده
به همین علت نحوه تبلیغ بسسسسسیار مهم است
تبلیغ همواره باید متناسب با مخاطب باشد و نیاز واقعی او را نشانه رود (در حالی که دنیای امروز با قدرت رسانه خود ، نیازهای کاذب را برای تمامی اقشار تزیین و بزرگنمایی نموده این مسله کار مارا بسی صعب و سخت می نماید
تبلیغ باید به گونه ای باشد که
مخاطب عمومی نسبت و ربطی بین خود (با انبوهی از مشکلاتِ بیکاری، اقتصادی اخلاقی و غیره…) و غدیر پیدا نماید
وگرنه
تمام تلاشها آب در هاون کوبیدن مینماید
ما در سالیان گذشته عملا اثبات کردیم که ربطی وثیق بین این دو وجود دارد و آن را به چشم جوانان و مخاطبین خود رساندیم
برای همین در حوزههای متفاوتی از استانهای تحت پوششمان، منجر به تحولات اجتماعی و اقلیمی گردید
مطلب ششم
از دیگر الزاماتی که غدیر برای فرد مبادی آداب ایجاب میکند تولا و تبری متناسب با این حقیقت زلال و ناب میباشد
در تولا به نکات مختلفی باید توجه کرد که از اصولیترین آنها
به جا آوردن “حقوق اخوت” است
این حق که کمتر در میان مومنین مورد توجه میباشد بسان پیوند و مفصل در سطح عرضی ارتباطات اجتماعی عمل میکند
و اهمیت ان در جلوگیری از قطع شدن ارتباط طولی (ولایت الله) موثر است
و در تبری با
معرفی دشمنان امروز غدیر که ریشه در سقیفه دارند در سطوح شخصی و اجتماعی و روابط بین الملل، افراد را با تحلیلهای صحیح، روزامد اگاه سازی نموده
تا
در مقابل تهاجم انواع مسائل مستحدثه ای که دنیای مدرن با خود به همراه دارد، بتوانند بدون انفعال، واکنش صحیح اتخاذ نمایند
مطلب هفتم
و از طرف دیگر لزوم روایتگری
و ایجاد رویایی دلپذیر و بلند مرتبه میتواند در ترغیب افرادِ بیشتر
و استقامت ایشان در پیمودن این راه صعب، کمک نماید
در این قسمت در ارتباط با
الزاماتِ تبلیغِ این امر واجب
و چگونگی
آن در دنیای مدرن با داشتن بیشترین اثر، مطالب ارزندهای وجود دارد که در اختیار خاطبین خود قرار میدهیم
مطلب هشتم
از دیگر الزاماتی که غدیر برای فرد مبادی آداب ایجاب میکند تولا و تبری متناسب با این حقیقت زلال و ناب میباشد
در تولا به نکات مختلفی باید توجه کرد که از اصولیترین آنها
به جا آوردن “حقوق اخوت” که به سان پیوند و مفاصل در سطح عرضی میباشد، میپردازیم
و نقطه اثر ان در جلوگیری از قطع شدن ارتباط طولی (ولایت الله) موثر است و در تبری با معرفی دشمنان امروز غدیر که ریشه در سقیفه دارند در سطوح شخصی و اجتماعی و روابط بین الملل، افراد را با تحلیلهای صحیح، اگاه سازی نموده
تا
بتوانند در مقابل تهاجم انواع مسائل مستحدثه که دنیای مدرن با خود به همراه دارد، بدون انفعال، واکنش صحیح اتخاذ نمایند
مطلب نهم
اساساً مسیر اقامه غدیر را در حلقه اول، با اجتماع جمعی از دوستان پیرامون مباحث امام شناسی و جنود عقل وجهل دست در امور خیر نمودیم
تاکید دستورات دینی بر انجام قربانی با صورت جمعی در سال ۹۵
(به عنوان اولین گروه که به این امر به صورت مبتکرانه اقدام نمودیم)
جرقه ورود به انبوهی از خیرات را منجر گردید و با هدایت جریان مالی ان به سمت گروههای جهادی و نیکوکار توانستیم قدم دوم این فرایند را با استحکام، سپری نماییم
مطلب دهم
در ادامه به لطف خداوند و کمک امیرالمومنین
برادران مستقر در مجموعه قرارگاه اقامه غدیر
هر ساله با شناسایی دقیق
نیاز جامعه اطراف خود
و گمانهزنیهای علمی
به خلاقیت و ارائه طرحهای اجتماعی، فرهنگی موردِ توجه و کاربردی،
مبادرت مینماید
از جمله طرحهای
هر خانه یک آشپزخانه غدیر،
قربانیم غدیریست
قلک غدیری، پخت کیک خانوادگی و…
مطلب یازدهم
در باب آسیب شناسی رویداد غدیر
هم مطالبی قابل توجه
تهیه شده که با پرداختن به آنها و زدودنشان از لایههای مختلف فرهنگ عمومی و فرهیختگان میتوان
در اقامه این واجب دینی
به صورتی
اصیل، مستند و قابل اجرا همچنین کاربردی اقدامی شایسته نمود
مطلب دوازدهم
در نهایت
جمعبندی عناوین یاد شده اینگونه عرض مینمایم که
در شرایطی که شیطان دستگاهی به موازات دستگاه تربیتی انبیا خلق و تدبیر نموده است
در تلاشیم تا با اقامه عیدالله الاکبر این دستگاه منحوس را با تمامی ابزارها و همدستانش مضمحل نماییم
و در حالی که انواع تریبونها و رسانهها در فضای مجازی برای تحت تاثیر قرار دادن مومنین تلاش مینمایند
با لطف خداوند و با راهنمایی اهلبیت علیهالسلام
میتوانیم از اطعام با پشتوانه (اتصال به غیب آن) در جنگ با رسانههای جاری ( که شأنِ جهاد ی ما میباشد) استفاده نماییم با این توصیفات اصلاً قائل به اتمام رسالت خود در اطعام نیستم، که اگر این گونه تامل نماییم دچار سوء تفاهم گردیدهایم و اما در بستر این رسانه بسیار تاثیرگذار، بدنبال اقامه ۴ اصل هستیم و این اصول را تاکنون در پشتیبانی به جهادگران مختلف مورد تصریح نموده و به محضر شریف شما ذکر مینماییم
اصل اول: ابلاغ مبین
از غدیر و مافیها که به شکل اگاهی بخشی، میتواند افراد را راغب به حضور فعالانه در این رسانه و ارتقا سطح دینداری خود نمایند
اصل دوم: جذب حداکثری مشارکت مردمی
به گونهای که تمامی اقشار و افراد از انفعال به فعالیت واداشته شوند و بار این حرکت بر دوش جمع قرار گیرد فضایی که افرادی، مداوم میزبان و گروه دیگر میهمان باشند مورد تایید نبوده و باید به هم بخورد، به عبارتی از” شرکت به مشارکت” ، ارتقا یابند
اصل سوم: توسعه غیرتمرکز
که اگر بخواهیم این سازه پر ارج را متفاوت با دیگر گروه ها گسترش دهیم، از این اصل بسیار مهم باید بهره بگیریم و شاید ورود به پخت خانگی و شعار هر کوچه یک اشپزخانه غدیر در سال 1400 از محصولات این اصل بود
اصل چهارم: اکرام ویژهای مومنین و اتمام خاص نعمت
به این توضیح که کلیه کسانی که پذیرایی میشوند، باید در نهایت اکرام به عنوان میهمان اهل بیت ع توسط میزبانان مورد احترام ویژه و متفاوت گردند به گونهای که خودِ این احترام، تاثیرگذاری فراوانی در جذب محبت ایشان به مقام ولایت گردد و البته اتمام خاص نعمت، هم یعنی همانطوری که برای عزیزترین عزیزانمان تدارک میبینیم و تراز پذیرایی را با کیفی ترین مواد اولیه برای تولید خوشگوارترین غذاها ترتیب میدهیم، از مبادرت به این فعل برای میزبانی از میهمانان امام خود غفلت نکنیم که خود این مطلب هم در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است
مطلب سیزدهم
پیرامون این اصول چهارگانه، حرفها و خروجیها و محصولات بسیار متعدد و تاثیرگذار و هیجان بخشی وجود دارد، که به لحاظ اختصار در بحث به آن نپرداختم
از جمله اینکه از این اصول چهارگانه،
۳۰ عنوان جزیی تر
را استخراج نموده که تحت عنوان
“تراز برگزاری یک جشن غدیرِ مورد رضایت امام زمان عج”
میتوان به دست زیر گروه ها داده و بدین صورت ایشان را در
جریانسازی حرکتهای اجتماعی
“حول مفهوم امام” توانبخشی نماییم