مبانی نظری و تاریخی

جمعی از دوستان بعد از جلسات جمعی امام شناسی و دوری این مباحث از زندگی های عموم مردم به نظرشان رسید که مطالب فوق را وارد به سبک زندگی نمایند و این گونه تاثیر پذیری آن را افزایش دهند.

  • تمام مناسبات دینی رصد شد، و عیدالله الاکبر را دارای ظرفیت تام و تمام در روی زمین برای فعالیت و گرفتن نتیجه دیدند( با توجه به پاداشهایی که در هیچ وقت دیگر سال وجود ندارد).
  • دو مستند مطلع نظر قرار گرفت: 1)خطبه غدیریه امیرالمومنین(ع)    2)مرقومه شریف امام زمان(عج) «علی اجتماع من القلوب»
  • بنابراین همت خود جذب نموده و بحث اطعام را محور فعالیت غدیری خود نمودند جهت ترویج و تسهیل گری برای اقدام عموم مردم
  • علیرغم مشکلات اقتصادی-اجتماعی از سال 1395 به این طرف که هر ساله شاید سفره مردم نصف می گردید و از طرفی دیگر دست ایشان به لحاظ کرونا محدودتر شدند ولی شاهد بودیم که مردم هر سال 2 و بعضا 3 برابر سال پیش مشارکت   می نمودند.

مبانی نظری قرارگاه غدیر

مکان ایستادن ما در اطعام غدیر        تولید و ایده پردازی اطعام، ابلاغ شایسته، انجام عمل جهت باور پذیری

1- احیاء

2- اقامه

3- تهیه محتوا

4- ارتقاء سطح دینداری و سبک زندگی:

  • افزایش اعتماد و یقین مردم به غیب
  • امیرالمومنین(ع) هم اکنون امام زمان هست
  • توجه به برائت کنار ولایت
  • افزایش سطح توجه عملی مردم به ولایت و محبت
  • اقدامی مستقیم جهت تعجیل در فرج بر اساس حدیث«علی اجتماع من القلوب»

5- تسهیل در ارتباط گیری مومنین و الگوسازی جهت تکثیر

6- روش فرهنگستانی   توسعه غیر مستقیم و جلب مشارکت حداکثری (افزایش تفاهم)

7- ارائه خدمتی با حلاوت(در طعام و شیرینی و ابراز شادی) و اکرام(انجام کل فرایند به گونه ای که مخاطبم احترام خاصی را دریافت نماید) که احساس مردم از دریافت را کاملا متفاوت از دیگر ایام می نماید.

«هدف شکم سیر کردن نیست» مقدار کمتر ولی بسیار متفاوت تر

 

مبانی نظری قرارگاه غدیر

مخاطبین

  • حوزه مکانی: 1-تهران      2- مناطق محروم      3- خارج از کشور    4- ایران
  • طبقه اجتماعی:

الف)جمع هایی که به واسطه غدیر شکل گرفته اند

ب)متمولین

ج)مستمندان(خاص ایتام)

د)همسایگان و وابستگان بانیان

ه)مردم کوچه بازار

 

محصول نهایی (سیر صعودی در حرکت)

  • پخت تجمیعی
  • پخت خانگی(عموم مردم و مکرم سازی)

داعیه ما: غدیر می تواند بستری بگشاید که هر کسی با هر داعیه خدمتی (در شاخه های معنوی،فرهنگی، اقتصادی، سبک زندگی) حداقل به اندازه یک سال محیط اقلیمش را بی نیاز کند.

در صورت انجام 1) تلاش 2) در تراز  3) با قالب جمعی

یک دستگاه تمام و کمال  زندگی با ادبیات مشابه اربعینی ها در مسیر اربعین

زندگی بر پایه ایثار،انفاق، مواسات حول الامام

فعالین اجتماعی ( اقتصاد محرومین،جهادی، فرهنگی،مسئولین تشکل ها)

  • دریافت مرامنامه ها (امکانات، توانمندیها(اعم از مالی و معنوی) سایت ایسنا و سرمایه نقدی
  • ارتباط مستمر با اتاق فکر قرارگاه برای بهره گیری از مشاوره های مجرب قرارگاه
  • انجام لیست پیوست(وظایف شخصی)
  • اشتراک در فضاهای مجازی ما و تشکیل بلافاصله گروه هایی برای خود جهت به اشتراک گذاری محتوای دریافتی
  • جلب مبلغین، جهت انگیزه بخشی ویژه غدیری
  • جلب همکاران، جهت اجرایی نمودن برنامه ها با هدف نهایی در دو لایه: اولویت 1- پخت غذای خانگی 2- پخت تجمیعی
  • جلب خیرین، جهت تبیین صحیح برنامه متفاوت ما

مدیریت جهت اخذ خدمت از ایشان در لایه های 4گانه: مالی، خدمتی، اعتباری،ارتباطی

امام جمعه، سازمان تبلیغات،حوزویان، مجموعه های مردم نهاد، کمیته امداد،مخصوصا دانشجویان و طلاب جوان، سپاه و بسیج

  • فراهم کردن بستر برای مشارکت هرچه بیشتر مردم مخصوصا ورود هیجانی مردم در دو روز پایانی و مدیریت جهت استفاده از منابع بوجود آمده
  • تدوین جدول زمانی انجام کارها و مقید بودن به آن(هماهنگی با قرارگاه)
  • سنجش و برآورد از میزان نیاز به امکانات تبلیغی(مخصوصا سالی که فقر فرهنگی نسبت به محتوی جدی تر است) و اطلاع و برآورد کردن آن از همه مسیرها مخصوصا قرارگاه
  • ارائه گزارش دائمی صحیح و مستند از کارهای در دست انجام، هزینه های مربوطه(به مبلغین، همکاران، خیرین، بهرمندان و مخصوصا رابط قرارگاه)
  • تشکیل گرو ه های موازی برای اجرایی نمودن بقیه مناسک عید غدیر

و نهایتا ابلاغ با تمام قوی و در جدول زمانبندی خودش

بارگزاری مستمر در رسانه های مجازی(شبکه های اجتماعی محلی)

بارگذاری در کالبدهای حقیقی شهری

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.